Från jul till nyår

Efter som jag inte har bloggat sen julafton så har jag ganska mycket att blogga om. Så ni får ursäkta mig om det blir lite virrigt.

Torsdag (julafton):
Var tvungen att gå upp väldigt tidigt pga mycket att göra när alla var färdiga mötte jag pappa och emelie upp mikael på dalvik där vi sedan hälsade på mina kusiner det var kul synd bara att man bara träffar dom 1 gång om året anna min ena kusin har en son som är hur söt som helst med :). allafall så fikade vi hos dom och drog sedan vidare till Ica maxi där vi handlade naturgodis och så sen hämtade vi farmor (har världens roligaste farmor haha) Sen åkte vi raka vägen hem till norrahammar där vi käkade god julmat var så mätt så jag typ inte kunde röra mig men man äter ju bara julmat en gång om året eller nej 2 påskmat är ju nästan samma sak. Jag åkte med mikael och farmor hem så stannade jag hemma hos mikael tills mormor kom och hämtade mig. Så gick jag och mormor hem till mormors syster och träffade den släckten men vi stannade inte så länge för när klockan blev 12 gick vi hem båda va jätte trötta. Sover alltid så bra hos mormor man känner sig trygg på nåt sätt. Fick för det mesta bara pengar i julklapp eller jag fick en kokbok med onödigt tycker jag att ta kort på pengar och lägga upp här hehe.


Fredag (Juldagen): Vaknade av att jag hörde mormor fixa frukost i köket så gick upp och åt sen efter dte bestämmde vi oss för att gå runt munksjön kanske inte var så bra ide med tanke på att jag hade ett par skor som jag bara hade använt ett fåtal gånger innan så fick väldigt ont i fötterna och hade bara tunna kläder på mig och frös ihjäl men de gick ändå härligt att gå faktiskt speciellt om man har någon att prata med eller musik. Jag och mormor hann inte umgås så mycket mer för hon började jobba tidigt. Men var bara hemma sen marcus kom på kvällen och victor båda sov hos mig

Lördag: Vaknade tidigare än dom och fixade mig sen väckte jag dom för vi planerat att dra till a6 men dock inte så kul busschaffören var helt mongolid. Vi hoppade av vid ica maxi och gick till a6 värsta jag varit med om hade samma skor som jag haft på mig när jag gick runt munksjön så hade extremt ont i fötterna men vi stannade på mcdonalds utanför och käkade väl inne på a6 träffade vi massor med folk man kände det var kul. Men vi gick inte så länge på a6 jag victor och macus drog hem till mig men kom vi in i mitt hur ? Nej! Ringde peter men han hade inte kvar en nyckel så ringde jag upp pappa och sedan fixade vi nån som kunde köra oss till tranås där pappa var men när dom kom ringde pappa och sa att dom var påväg hem. Jag har aldrig frysit så mkt i hela mitt liv som jag gjorde då. Så ni kanske förstår varför jag är extremt förkyld nu.


Söndag: Vi vaknade upp och victor drog hem. Började fixa i årdning mig för att sedan bli hämtade av mormor som körde till huskvarna där vi hälsade på mamma och mathias åt extremt god mat och fick några julklappar ´vi stannade faktiskt inte så länge alla va trötta (inte långt kvar nu tills jag blir storasyster)

Måndag: farbror hämtade mig och Emelie tidigt så åkte vi till stan handlade massor med kläder underkläder m.m sen käkade vi på chili thai och efter det åkte vi till a6 handlade lite mer och sen till ikea och köpte en ny garderob. När jag kom hem hjälpte marcus mig att städa sen tog vi det bara lugtn.

Tisdag: vaknade ganska tidigt som alla andra dagarna och fixade mig sen ringde jajg victor sen möttes vi på busshålls platsen tog bussen in till stan Asta hoppade på med. Dom gick åt ett håll och jag gick och mötte upp jennie för bio blev old dogs den var rolig faktiskt och sen efter bion fikade vi på barnards (stavning?) Sen tog jag bussen hemmåt mötte Bea på bussen pratade med henne lite sen drog jag hem till victor.

Ondag (igår): Vaknade upp var meningen att jag skulle hänga med emelie och mikael in till stan men blev inte så. Marcus drog ner och köpte piizza åt mig och sen gjorde vi typ ingenting gick ut en stund och kollade på victors lillasyster och hennes kompisar på brodalsskolan där dom smällde smällare och hade sig det var sjukt kallt. Sen åt vi tacos hemma sen kollade vi bara på film.

Idag: När jag har bloggat klart ska jag gå in i duschen så fixa mig från topp till tå idag älskar såna dagar så man har chansen att gör i årdning sig bäst jag börjar nu Pussar


Kommentarer
Postat av: natta

Lördagen den 29/1 kl 16

kommer att hålla en bloppis där jag kommer att rensa min garderob och sälja bort massa saker.

+ mina handgjorda smycken

kika in bloggen om du vill veta mera.

Du är bjuden + dina vänner!

puss o kram

2010-01-10 @ 15:17:21
URL: http://natalies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0